Много ми хареса поста на Григор Гачев. Той разбира се е прав, но аз ще се въздържа да коментирам основната му теза. Това, което най-много ме впечатли в цялото писание, всъщност е едно изречение, което той просто е използвал за преход между два параграфа. Може би дори го е написал ей така. Но за мен това изречение е достатъчно да ме събуди (все пак е събота 8 сутринта) и да ме накара да съм сигурна, че денят ми ще е хубав. Става дума за:

Какво следва ли? Ако живеете в света на съвременните приказки за малки деца, сигурно какво ли не.
111 И всъщност важното не е дали става дума за “съвременните приказки за малки деца”. Важното е, че на въпроса “Какво следва?”, отговорът е “Какво ли не.” Това е и посланието на филма The Secret, за който така или иначе мислех да пиша. Той е обикновен американски филм, дори не бих го нарекла филм, а по-скоро лекция от разни духовни учители, метафизици и философи за силата на подсъзнанието. И въпреки че вече на всякъде около нас се говори за това, този филм наистина има своята сила и може да те накара да се замислиш за разни неща.
Да, има хора, които не вярват, хора, които са реалисти, хора, които без да видят и пипнат, не приемат нищо. Това е единствено техен проблем! Ако само за миг си кажем, какво пък, нека опитам. И се отърсим от всички предразсъдъци, логични заключения, културна обремененост, социални норми и просто повярваме, че следва КАКВО ЛИ НЕ! Че ние сами избираме съдбата си, че може да ни се случи всичко, стига да го поискаме.
Звучи невъзможно? Да, думата “невъзможно” е една от основните, които ограничава силата на собственото ни подсъзнание.
Струва ви се прекалено лесно? Искаш – получаваш. Всъщност се оказва доста трудно. Опитайте. Поискайте с цялото си сърце всичко, за което мечтаете. Но го поискайте така, че да сте убедени, че ще го получите. Даже – изпитайте радостта сякаш вече сте го получили. И не говоря само за едно нещо – поискайте много неща.
И тук идва трудното. След като със сърцето сте си пожелали нещо, разумът започва да ни затрупва с всякакви предубеждения: “Това никога няма да стане.”, “Хубаво, аз го искам наистина, но просто не виждам как ще се осъществи.”, “Аз не заслужавам това.”, “Сигурно другите ще го получат, но не и аз.” и т.н. ТЕЗИ МИСЛИ НИ ПРОВАЛЯТ!
Точно това е трудното за осъзнаване и най-вече за контролиране. Всеки път, когато си пожелаем нещо, то започва да се изпълнява, бавно или бързо, и в момента, в който си кажем, че няма да стане, ние сами стопираме процеса.
Повечето хора не искат да повярват и именно заради това Тайната не действа за тях. Трудното е и за другите, които искат да пробват, но хилядите им отрицателни мисли ги заливат веднага щом си пожелаят нещо.
Дали ще успеем да се отърсим от предразсъдъците си, от страховете си и ограниченията си и ще разберем, че отговорът на въпроса Какво следва? винаги трябва да е Каквото и да е! И ние сами да създаваме това каквото и да е.
