88066_77601     Постът на Lyd   за годежните пръстени, ме накара за пореден път да се замисля за рамките, в които обществото се опитва да ни вкара. Не само по отношение на брака, но и по отношение на всичко.     

      Ние, искаме не искаме, сме част от системата. Част сме от някакво училище, от някаква работа, от някаква група, от някаква двойка, от някакво семейство. Човекът не би могъл да съществува ей така сам. Където и да отидем – съзнателно или несъзнателно – търсим хора, с които да общуваме; някого, с когото да си сверяваме часовника; някого, с когото, чрез когото или на гърба на когото да сме щастливи. Просто не сме си самодостатъчни. Но нима това е достатъчна причина, че да правим компромиси със себе си, само и само, за да сме „достойни членове на обществото”.

     Преди време, когато бях на гости в Никарагуа, обяснявах на една дама какво съм учила и какво работя, но когато й казах (след нейното настоятелно питане), че не съм женена (а тогава бях на 24), тя започна да ме третира като долна класа. Каза ми, че без значение какво съм постигнала в живота си, щом не съм се обвързала законно с мъж, то значи нещо с мен не е наред. Наистина те са малко по-различни като манталитет, но във всички страни отношението към жените е такова – просто възрастовата граница е различна.

     В България, ако съм на 24 г. и не съм женена, никой нищо няма да каже, но ако остана необвързана до 40 г., хората ще почнат да шушукат зад гърба ми, че „съм стара мома” и че нещо ми има.

     И това е напълно абсурдно. Хората би трябвало да са достойни личности без да трябва задължително да са част от двойка.

     Нима, ако имам съпруг, това ме прави по-добър човек. И нима, тези дето си имат мъже, които едва търпят, са по-щастливи, само защото са „законно обвързани”.

     И защо ако един мъж е на 40 г. и е ерген, ще кажат за него „Браво, никоя не е успяла да го излъже”, а ако жената на 40 г. е сама ще отнесе само негативи.

     Кое му е справедливото на това? А ако аз не искам да се омъжвам? А ако в изблик на безумие съм решила, че нямам нужда да намирам своята половинка, защото и така съм си завършено цяло?